Hol a határ? Látlelet az iskolai közösségformálás lehetséges metodikájáról

Az elmúlt időszakban, sajnos – egy-egy kivételtől eltekintve – ritkán született színpadi irodalmi feldolgozás az iskolai nevelés kérdéseiről, pedig gyakorló pedagógusok tudják, – diákjaik sokfajta egyéniségéből/autonóm személyiségéből fakadóan, mekkora szakmai kihívást jelent, a konszenzuson alapuló, azonos értékeket elfogadó közösség létrehozása. PEZ_6113

Kell a fegyelem kényelme?

A demokráciát elbénázzuk, az anarchia eredeti szellemiségéről keveset tudunk, az autokrata vezető utasításait meg simán bekajáljuk. Tényleg ennyire manipulálhatóak vagyunk? Tényleg szeretjük, ha irányítanak minket?PEZ_5642

Hullámverés - Egy tanító színházi előadás kapcsán

Kezdetben ölelő karéjként veszi körbe a szereplőket az elegánsan fekete ívelt lépcsősor, mint afféle ókori görög színházi foglalat. A végére áthatolhatatlanul ijesztő fallá tömbösödik, s fullasztó börtöne lesz a tövében remegőknek.PEZ_5940