Nem csak gyerekeknek szól a Hevesi Sándor Színház Pán Péter előadása

A filmek jóvoltából a meseirodalom alaptörténetévé, sőt, személyiségtípus azonosítójává vált Pán Péter sztorija.

PEZ_6271 


Pán Pétert James Barrie skót regény- és drámaíró teremtette: nyughatatlan, repülni is tudó fiú, aki sosem nő fel, örök gyermekkora Sohaországhoz köti az Elveszett Fiúk vezetőjeként. Kalandjai azonban mégis ezerfelé vetik, sellőkkel, indiánokkal, tündérekkel, kalózokkal kerül interakcióba.A Hevesi Sándor Színház Társulatának és Bereczki Csilla vendégrendezőnek nem volt könnyű dolga, amikor a szerteágazó eseménysorból válogattak, úgy, hogy a történet váza érthető legyen: két húsvér angol kisgyerek (Kátai Kinga, Helvaci Ersan) találkozik Pán Péterrel (Katona Levente), aki kiemeli őket a szürke hétköznapokból, a szülők (Urházy Gábor László, Kovács Olga) szabályai alól. És jön Máb királynő (Mikita Zsuzsanna Lilla), a szótlan, de a szálakat olykor durcásan, olykor mesterien mozgató Csingiling (Magyar Cecília), Tigrisliliom, indián hercegnő (Kovács Virág), Haspók manó (Bálint Péter) és az elveszett fiúk (Antolovics Péter, Németh Krisztián, Nyakas Félix), továbbá a kalózok (Farkas Gergő, Mrakovics Norbert, Tornyos Ervin). Valamint a többes feladatokból adódóan Urházy Gábor László, ezúttal, mint Hook kapitány, és Sellőként Kovács Olga.A nézőt a látvány az első pillanatban rabul ejti: a díszlet egy szétesett lakószoba, amelynek a bútorai a falakra költöztek, az ablak a padló helyén nyílik, az ajtók pedig a párhuzamos valóságra. Ebben repülnek majd a gyerekek Pán Péterrel, méghozzá majdnem igazi módon, néhány biztosítókötéllel. A miliő eredeti és mágikus hangulatot fest, a jelmezek fantasztikus figurákat, a szó eredeti értelmében. Mindez Szakács Ferenc tervező magas minőségű munkája. (Csingiling kesztyűjének világító ujjait látva a mögöttem ülő lányok felsikoltottak: „ilyen nekem is kell!”) A kalandok, az elmondandó szövegek tehát minden igényt kielégítően megtámogatottak. A zenei és a fényépítmény Keresztény Tamást és Kehi Richárdot dicséri, a néhol egészen nehéz koreográfia pedig Tornyos Ervint, Antolovics Pétert.A premieren mintha még egy kicsit nyers lett volna a massza, ami nyilván minden előadással egyre jobban összeérik. Katona Levente egyre kevésbé lesz megilletődött, Kátai Kinga bársonyos hangja egyre jobban átjön a rivaldán, az elveszett fiúk egyre felszabadultabb perceket szereznek, a drámai szerkezet elemei összeérnek.

S akkor Magyar Cecília és Urházy Gábor László árnyalt és pontos alakítása is ragyogóbb keretet kap. A felnőtt néző számára ők ketten viszik a show-t, a kalózkapitány különösen elemében van, igaz, a szövege is hálás anyag.

Arany-Horváth Zsuzsa

2018. február 1.

Zalai Hírlap